Tuesday, January 31, 2012

ceritera SPM leaver:))

assalamualaikum..oi oi..oke,dah lame tak update blog..
kali ni tibe2 tanpa dipaksa..
tercetus ilham nk post blog..huhuh:)
lepas tgk note yg mimie post kt fb..
ttibe trase rindu dgn memori kt Seratas:D





oke,tak nak sedih2..
well,btul lah orang cakap..
kite takkan sedar kehadiran sesuatu yg brharga dalam hidup kita melainkan setelah ia pergi
itulah norma kehidupan:)eceh,,puitis tak ayat aku
dulu ingat lagi waktu mula2 dapat tawaran masuk Seratas..
cikgu2 smue tanya betol2 ke aku nak pergi
cikgu mcm tahu2 je aku susah nk tinggalkan sekolah
masih tringat air mate kwn2,kakak-kakak yg mmg close dgn aku,ustazah,cikgu..

sampai tringat2 bile dah masuk Seratas
homesick mse tu tak payah cakaplahhh..
hari2 call mak nangis2 sebab rindu
tp x lame mcm tu sbb x lame lepas tu mak dah berangkat ke Tanah Suci nk buat umrah
kalau tak mesti mak susah hati dgr tangisan aku kan?huhuhu
cengeng btol..dah form4..gaye mcm x prnah langsung duduk asrama
padahal dah 3 tahun duduk kat Seremban
mak tak datang jenguk selalu pun takpe..
tp mse form1 dulu trok lah sikit..heheheh,smpai mak jnji nk jenguk 2 minggu sekali
mak selalu cakap aku ni 'Ratu Air Mata'..sbb bnde kecik pun aku boleh menangis..hee~
tp lame2 dah okeylahh..


well,hidup kt asrama xdelah seteruk yg org sangka..
rase brsyukur sngat bile dpt hidup kt asrama sbb at least kite boleh buat smue bnde sndiri kan?
dan yg paling penting MEMORI yg x trnilai harganya..
~rindu nk dgr tazkirah and solat brjemaah
~nk melalak lgu nasyid dgn Fatin Amira
~aku rindu nk melalak,menangis,bergosip,berkejaran dgn dila dalam dorm,,
~bukak hikayat mereng merapu aku(kes berangan) dgn dila..
~stay up tengah malam smbil makan aiskrim,or mnghabiskan stok makanan dlm locker
~stay up kt bilik pengurusan(tumpang bilik pengawas) dgn meera,mimie:)
walaupun x memegang title tu..hehehe
~stay up tengah asrama sampai 2-3 pagi semate2 nk siapkan hw..brsame si kucing:)
~merende dgn cikgu md rad and ustaz ke bandar taiping..(fly scare halal)heheh
~teringat wktu duduk dorm BS,,rajin buat duty inspection..plus buat mkn brjemaah tgh dorm wktu parents spe2 antare kite yg dtg..
~volunteer nk jage orang yg x sehat..sbb malas nk pg prep malam:p
~mnangis kne kejar dgn meera yg memegang kulit ular wktu nk uruskn kitar semula..
~kene baling bedak mcm hantu wktu birthday..and mengenekan orang wktu birthday diorang dgn maggie,nescafe and what so ever.HAHA
~kes nakal scare senyap:kacau budak junior dgn pakaikan kwn telekung wktu bday die and cabar die pg ketuk dorm seberang smpai budak tu mnangis2
~suke teman member pg hospital mlm2(ade doctor cute)hahah,yg ni sumpah sengal
~menyakat aten,intan and suke buat diorang geram:)hahah,smpai kne pnggil setan kenit..
~urut kwn2 yg mngantuk wktu kelas or baling gule2 supaye mmber x tdo wktu P&P
~bodek cikgu nk masuk makmal best sbb nk online free..
~curi2 pergi kantin wktu prep weekend smpai kne halau dgn warden..(nk melayan nafsu makan)haha
bnyak lagi lahh,,mmg tak terungkap dgn kate2..
rse2 kalau nk post smue kenangan mmg smpai esok x abis



seriously,bosan bile dah bercerai dgn baju skolah and SPM


activity selepas SPm
hahah..nak kerja,tp semue yg ade kerje kosong jauh..
transport satu hal lah..
plus plus parents risau nk lepaskn anak dara yg sorang ni pg kerje..
mak mrtua pun risaukn keselamatan aku:) ahah,ni mmg x boleh blah
mak kate gunekan peluang ni sbb nnt dah msuk matrik ke u,dh rindu nk balik rumah
takpelah,duduk rumah pun okeylah..
pagi2,selalu ikut mak pergi surau(kalau ade tazkirah)
mak selalu ajak keluar dgn kwn2 die,,oh.best nye kuar dgn mkcik2 ni..:)
asyik ketawa je aku..
gaye mcm tgh syok layan maharaja lawak;p
duduk rumah berebut tv dgn adik,mak..huhuhu
maklumlah mcm2 crite best dh keluar,
tp recently dh jarang nk layan tv..
malas nk berebut lagi
sbb dh jumpe kekasih hati (novel) yg telah lme ditinggalkan..



trime kasih marinah sbb tetibe ikut idea gile aku nk pg karnival karangkraf
dpt jugak borong novel hahahah
bile tak dpt nk tgk crite kt tv.
sanggup brkurung dlm bilik,mnghabiskan novel,nsib baik ujian kpp boleh lulus..alhamdulillah.hee~

petang2 selalu keluar dgn marinah konon2 nk jogging,,tp last2 speedmart tetap menggoda kan?
and kau telah menambah scandal aku..well,ni mmg kne balas balik..hahah
jahat kan dok usik2 aku dgn mamat aaron hantu tu??
well,actually,it seems like my mum cannot stop asking about him..


bile kluar ptg2,kite selalu beli keropok sbb nk mkn smbil main buai kt tman:)
mse main buai,msing2 trlupe kite dah 18 lahh,,bkn 8 tahun.HAHA
mmg tak smpailah niat nk kuruskan badan kan kan..
mak kau suruh aku nsihatkan kau jage makan tp aku pon ikut skali mnghasut..hahah
jogging pagi2 pun last2 roti canai dgn milo ais jugak yg kite lantak:D



and i'm proud to tell you that aku dah khatam Bicara Hati dlm mse 2 hari..give me a big applause..:)
oke,skarang ade due novel lagi yg prlu dihabiskan:p
next week dah start teori 6 jam and i'm gonna get my 'L' license..
tak sabar nk drive
aku: abah,ajarlah bie drive,nnt tak payah ambil bnyk mase nk dapat P
abah: tak payahlah,,nnt awak kne marah dgn abah,,
aku: hmm,=-='abah..abah

kawan2 lepasan SPM busy kerja,license kan??
btw,,tak tahu kenapa recently wall sbp94 pon dh penuh dgn crite  kawin
nikah khitbah lahh..
mmglah syndrome dah habis SPM..virus syndrome ni dah merebak
smpai every day,aku boleh trserempak sorang due sibuk ckp psl kawin
oke,seriously,i dont get it..influenza cinta semakin menular
eceh,,gaye ckp mcm ape je=-='
and not to forget my mum and my dad
scene 1
mak: kad ni dh lme..dah lepas pun tarikh die.buang je lahh
abah: eh,tk payahlah..kite ambik lah alamat die..
mak:buat ape pulak?
abah: mnelah tahu kite nk smbut menantu pulak dlm mase trdekat ni
mak: ni alamat dewan lah,,bkn alamat die,abg ni,nk smbut mnantu dah?
aku: ~cube tahan senyum:)buat muke x tahu ape2 and serius je..HAHA



scene 2
abah: call la abg nuar,dtg sini..bwk iffah and si kembar
aku: emm,,abah dah rindu nk tgk bdk kcik tu mak..ayong knelah kawin cepat
mak: apesal pulak ayong?awk pun boleh jgk..mne tau awk dulu..kwn lelaki bkn main ramai
aku: adoi=-='(kne balik)


scene 3
aku: abah,bile nk dpt dato'?
abah: tunggu awk ke ayong kawin lahh.
aku:hah???blur=-=??
abah: yela,nk dpt datuk tunggu ade cucu lahh..hahahahh
aku: abah ni..grr=-='
abah: tp abah rse awk dulu lahh
aku: lallalalalla..:)hahhaah

oke,that's all from me..hee~
see you next time:)









No comments:

Post a Comment

famous+gorgeous!

gorgeous♥