Sunday, February 19, 2012

20th February :) i'll be missing you!

in the name of Allah 
okay ,it had been a long time since i didn't post any story :)
okay ,mood jiwang dh dtg .
ni smue gara2 layan novel-novel baru .
guess what ? korang rse ape tajuk novel yg aku pilih tu??

#ni die ,presenting .



oke,novel ni bnyk crite psl kekeluargaan :)
 and the most important thing is 'cinta mukabuku' .
quite okay lahh,tak bnyk yg romantik sngat but still got message .
i'm interested to buy this novel because of its cover .
memandangkan zaman millenium ni ,smue org obses dgn social network kan :)




 kalau korang perasan ,i'm used to update status on skype about 'influenza C' .
C stands for CINTA .
novel ni sangat sangat best :) serious,tak rugi beli ! 
crite mcm mane seorang lelaki boleh jatuh cinta dgn gadis yg polos,cetek IQ,lurus bendul .
and also mcm mane gadis tu cube utk buat lelaki tu sayang sangat kt die.
mmg gelak guling2 bace novel ni :)


Front Cover

okay ,novel ni mmg hot skarang walaupon dh lme keluar .
smue sbb drama die yg tgh tayang kt Astro Prima :) 
ni dah kali ke-4 khatam novel ni .
mmg interesting .
and crite ni meyakinkan aku utk bercinta selepas kahwin :)
 HAHAHA .tp bukan kahwin kontrak lahh .




last but not least ,novel yg aku brjaye habiskan dlm mase 2 hari .
crite die okay and banyak message tersirat .
and it also reminds me to my past .
my shattered love . :) 
oke,lpas ni kne habiskan novel2 twilight yg satu set tu .
siap sedie kamus di tepi .hee~



back to the post title above ,
aku seriously rindu smue orang ,i mean kawan2 ,cikgu .
sampai mimpi2 pasal korang especially C.R,cikgu md rad ,bnyk lg lah.
yg paling aku x snggup nk hadapi skali ,rindu mak abah :(
mase aku tgh lepak2 dgn mak .ttibe .
mak :dah besar anak mak .lpas ni dah nk kahwin .


aku :hah ?blom trpikir lg lah mak ,no idea *ala2 osbon
 okay,mmg aku x sanggup nk duduk jauh dr mak abah .
kalau duduk hostel,bolehlah trime lagi .
tp kalau dah kawin ,kne dgr ckp suami
mak aku pnh ckp "harap2 awk dpt suami yg x brkire soal keluarga"
amin .harap2 mcm tu lahh .


kalau mak aku pon berat hati ,abah aku apatah lagi kan ?
i'm really grateful to have 'abah' as my dad :)
abah sangat sangat jage aku .
sbb aku je anak perempuan yg ade dpan mate die sekarang ni.(kakak aku kt negara org ,study)
nk keluar ?tak boleh kalau xde sebarang tujuan penting .
nk tgk wayang ?dgn siape ?naik ape ?public transport are not allowed !
tp kalau bab makan ,abah x pernah berkire .
percaye takk .mse first time nk date ,aku mintak izin abah ?hahaha
aku :abah ,boleh x bie nk kluar dgn .... ?(sorry,nme trpkse dirahsiekan)
abah :*senyum* nk pg mne ?
aku :mid valley kott .die ajak naik ktm 
abah :kalau abah ckp x boleh,awk nk pg jugak ?
aku :x boleh xpe :)

keesokan harinye..
abah :meh sini ,abah nk tunjuk kt awk
aku :ape die bah ?
abah tunjuk artikel surat khabar yg tunjuk psal kjadian rogol bergilir2 (kekah)
si lelaki bwk teman wanitanya keluar .
tp setelah terserempak dgn kwn2 lelaki tersebut,maka
si gadis itu terus dirogol tanpa kerelaan .
nauzubillah min dzalik

abah :sbb tu abah x kasi awk kluar dgn die (walaupun die kuat agama) ,
takut kalau ape2 jadi kt anak abah
aku :alhamdulillah ,syukran abah !
tak lme lepas tu,boyfie aku x sanggup nk truskan lagi .
aku trime dgn hati trbuke walaupun sedih tu ade .
but obviously die tak boleh terime aku seadanye
and also ,die tak mampu nak jaga batas2 pergaulan kami .
so,biar lah jodoh tu di tgn DIA yg Maha Mengetahui yg terbaik utk hamba2Nya .


❤ JAWAPAN UNTUK SOALAN CEPU CEMAS❤

» » BILA NAK KAWIN? « «
••► Hanya Allah S.w.t tahu masa yang
terbaik untuk saya kawin .
...
» » DAH BERPUNYA? « «
••► Ya , Kerana setiap orang telah
ditetapkan jodoh masing-masing .

» » DENGAN SIAPA? « «
••► Nanti Allah S.w.t akan perkenalkan
kepada saya .

» » BILA? « «
••► Bila kami dah dipertemukan .
InsyaAllah jemput la datang ke
walimatul urus saya nanti .

→ Janganlah selalu bertanya bila orang
tu nak kawen kerana semua rahsia itu
terletak di TANGAN ALLAH SWT . 
Sampai masa Allah S.w.t akan
membongkarkannya . InsyaAllah :-)




minggu ni mmg minggu utk beto kushairy ,anwarhadi and matluthfi :)


smue drama yg abg beto berlakon ,smue aku singgahkan mata utk tgk .
i'm not obsessed but his face really impressed me .
even kalau die brlakon jd jahat pon ,muke die still nampak baikk :)







anwarhadi and matluthfi pulakk .
okay,korang ptut layan video diorang kt youtube .
mmg awesome !
bnyak isu2 yg dibincangkan and also aku sangat bangga dgn diorang
sbb smbil menyanyah buat video tu ,
sambil tu diorang berdakwah :)
walaupun diorang jauh di perantauan 

written by :fair and lovely .hee ~











No comments:

Post a Comment

famous+gorgeous!

gorgeous♥